Velkommen til vår kundeservice

Vanlige spørsmål

Vi sender ut purring dersom ikke faktura er betalt til forfall. Ta kontakt med oss via chat dersom noe ikke stemmer eller du ønsker ytterligere informasjon.

Åpne på egen side

Vi har forskjellige varer liggende på forskjellige lokasjoner. Noen varer sender vi direkte ut fra oss fra vårt kontor i Oslo, mens andre sendes direkte ut fra distributør. Vi har også et lager i Larvik som vi sender ut varer fra.

I noen tilfeller vil du kunne oppleve at du får varer fra oss til sendt i forskjellige kolli. Dette kan være fordi noe sendes direkte fra distributør og annet fra oss. Vi fakturer dere uansett bare for en frakt.

Åpne på egen side

Vi sender faktura til en registrert epost adresse vi har på dere. Ta kontakt via chat dersom du ønsker å oppdatere hvilken epost faktura sendes til eller dersom du etterlyser en faktura.

Vi sender ikke ut faktura via brev.

Åpne på egen side

Hver oppmerksom på at levering av varer fra oss normalt skal ta 1-3 virkedager, men er det større varer kan det ta opptil en uke.

Skulle du allikevel lure på hvor dine varer er, så kan du ta kontakt med oss via chat så kan vi forsøke å finne frem en sporing.

Åpne på egen side

Vi har 14 dagers forfall som standard. Dette kan være høyere dersom du tilhører en kjede som har en annen avtale.

Ta kontakt via chat dersom du har fler spørsmål om betaling eller fakturering.

Åpne på egen side

Print

Sjekk displayet på printer for å se om det står en feilkode. Denne feilkoden kan i mange tilfeller forklare oss hva som skal til for å løse problemet.

Det er en eller fler av samme toner installert i printeren. Se over at ikke det står to like farger eller lignende i printer.

Ta kontakt via chat dersom det ikke løser seg. Mulig printer må restartes etter tonerbytte.

Åpne på egen side

Dette er en feil knyttet til hovedkortet i printeren.

Forsøk å ta ut strømmen av printer og la den stå avskrudd i 10 minutter før du skrur den på igjen.

Dersom feilen vedvarer så må en teknikker ut å se på printer. Ta kontakt med oss via chat.

Åpne på egen side

Denne feilmeldingen indikerer at en trommel/drum er tom og må byttes.

Det skal stå i skjermen hvilken trommel som må byttes. Dette skal være skrevet med forkortelse for fargen. F eks. “K image drum life error”

K = Svart
Y = Gul
M = Rosa
C = Blå

Dersom du ikke har en slik liggende så kan du legge en bestilling på dette via vår nettbutikk.

Åpne på egen side

Papirstopp i fuser/varmeelement. Forsøk å ta ut fuser/varmeelement og se om papir kan trekkes ut. Dersom dette ikke hjelper, må ny fuser/varmeelement bestilles via vår nettbutikk.

Tips:
Alle papir og plastmedia vi selger er testet og godkjent på alle printere vi selger. Dette bidrar til redusert problem med inntrekk, papirstopp, forstøving eller slitasje.

Usikker på om ditt papir er testet og godkjent? Ta kontakt via vår chat, så svarer vi så raskt vi kan.

Åpne på egen side

Problemet er knyttet til varmestyring/sikring i fuser/varmeelement. Ny fuser/varmeelement må bestilles. Dette kan du gjøre selv via vår nettbutikk.

Åpne på egen side

PrintShop

PrintShop er en bestillingstjeneste for print. Har du spørsmål om leveringstid, bestilling eller hvordan tjenesten fungerer, får du svar her.

Vi sender ut alle bestillinger som er lagt før klokken 12.00 samme dag. Alle sendinger blir sendt med Bring, med unntak av noe budbil i Oslo og Akershus. Bring leverer til de fleste storbyer på 1 virkedag, men det kan ta opptil 4 virkedager å få pakken levert andre steder.

Dersom du mener pakken burde vært levert så ta kontakt med oss via chat, så kan vi sjekke sporing eller avdekke om det er noe annet som har skjedd.

Åpne på egen side

Sjekk at Shoppa har kontakt med nettverket. Øverst i høyre hjørne skal det være et grønt lys dersom alt er ok. Ta kontakt med oss via chat dersom du likevel ikke får sendt igjennom bestilling.

Åpne på egen side

Dersom Shoppa er tilknyttet nettverk og lyser grønt øverst i høyre hjørne, så skal også Printshop fungere. Dersom det mot formodning ikke gjør det så kan du forsøke å restarte Shoppa. Hjelper ikke dette så hjelper vi deg å feilsøke dersom du tar kontakt med oss via chat.

Åpne på egen side

Finner du ikke svar på alt du lurer på via FAQen vår så ta gjerne kontakt med oss via chat, så skal vi svare deg så raskt vi kan.

Åpne på egen side

Dersom vi mottar bestilling innen kl 12.00 i hverdager, sendes plakatene ut samme dag. Leveringstid avhenger av hvor i landet plakatene skal sendes. Normalt tar det 1-3 virkedager.

I Oslo og deler av Akershus kan vi også levere med budbil.

Åpne på egen side